דרעי: "בקדנציה הקודמת היו ארבעה ראשי ממשלה, הפעם יש אחד"

    אבי יעקב 1 Comment on דרעי: "בקדנציה הקודמת היו ארבעה ראשי ממשלה, הפעם יש אחד"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "כל יום במשרד אני שומע ולומד על דבר חדש וטרי שלא סובל דיחוי. התחלנו עם דימונה, עברנו למעונות יום, כעת לתעסוקת חרדים והיד עוד נטויה" כך שר הכלכלה דרעי בראיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית.

    בנוגע לאפלייה בירושלים אמר דרעי כי אסור להשלים עם אפליה של ילדים חרדים.

    איך אתה מתכנן לפעול בלי לדעת כמה זמן יש לקואליציה?

    קודם כל את הממשלה הזו משימה כמעט בלתי אפשרית להפיל. אני לא רואה 61 חברי כנסת שמכריזים על בחירות. חלק גדול מהאופוזיציה לא רוצים בחירות גם היום.

    "אתמול" כך דרעי "היו 4 הצעות אי אמון והיו הפרשים של 11 חכי"ם לקואליציה".

    לדבריו, ההבדל בין הממשלה הקודמת לנוכחית היא שהיא קמה בברית לא אמיתית, היא לא הייתה הומוגנית והייתה נטולת זהות אינטרסים. עם ארבעה אנשים שרוצים להיות ראשי ממשלה אי אפשר לעבוד. כיום האווירה מצוינת.

    הוא הטעים ואמר כי "משברים שעוד לא נוצרים וכבר מנסים לפתור אותם השותפים עצמם. צריך בחודש חודשיים הקרובים להעביר את כל הסיכומים עם המפלגות ואז לא תהיה שום סיבה שהממשלה תיפול. אחר התקציב יהיה תור להיכנס לממשלה ואני בעד להרחיב".

    לא ניסית לתווך בין נתניהו לברקת?

    לכבוד יום ההולדת שלך אספר לך סיפור. זה היה  ב-11 בלילה. הרב ליפשיץ חבר שלי שמשמש כעורך יתד נאמן בארה"ב בא לארץ עם משפחתו וקפצו לכנסת כי רצו תתמונה למזכרת עם ראש הממשלה, קשה להיכנס לשם, ואני נכנסתי ללוע הארי לעזור להם, ראיתי  ניסיתי להרגיע את רוחות והבנתי לא להיכנס לריב לא לי.

    גם הנושא של השרים והסאגה סביב בגין, ברקת ואלקין זה לא עניין שלנו. "הוא קיבל 12 שרים והרבה תיקים, זה עניין שלו איך לחלק. אנחנו למדנו שהסכמים צריך לקיים וסיכמנו שלא היה יותר מ-20 שרים, לא ביקשתי תמורה  בעד, רק הצבתי גבול"

    חגיגות גם ברשת החינוך

    "על רשת החינוך עברנו שנתיים מאד קשות ועדיין עוברים שם ימים לא קלים. ברור לי שמרן פועל משמיים בשבילנו. אני מסתכל אחורה ולא מבינים איך שרדנו, אבל האמת שזה בזכות המנהלים, הרב בוסו המנכ"ל היוצא, המחנכים, המרים והמפקחים שחרקו שן ועבדו. עדיין נמצאים במשבר אבל אנחנו תולים תקווה בהנהלה החדשה של משרד החינוך".

    "חיים ביטון היה מועמד ראשון לכל תפקיד שרק עלה" מטעים דרעי "והוא קיבל את התפקיד הכי בכיר שלנו. עם הצוות החדש שיביא ועם הכשרון שלו אני מקווה שנוכל להתרומם".

    יום ליום מחדש צורתו

    לסיום התייחס דרעי לעיתון יום ליום ואמר "כבר לפני שנתיים אמרתי שלא יכול להיות שלנו אין יומון. לאשכנזים יש ארבעה יומונים ולנו אין אפילו אחד".

    נו?

    הבעיה הייתה שיום ליום לא שייך לתנועת ש"ס. כשעזבתי את התנועה הוא היה עיתון חזק, אחר כך מכרו את העיתון לבעלים אחר. נפגשתי וסיכמתי שש"ס תקבל את הבעלות על העיתון אבל היינו באמצע הסדר נושים ורק שבוע שעבר קיבלנו מבית משפט מסמך שזה נגמר. בימים הקרובים אני מקווה שהעיתון יצא לדרך חדשה, נשנה את פני העיתון, נתחיל עם מתכונת דו שבועית ומאוד מהר נהפוך ליומון.

    לסיום, מה היה הסיפור אתמול עם הטלפון הכשר?

    הסברתי אתמול למרן אחרי שבאו אליו בתלונה שעובדי רשת החינוך קבלו טלפון לא כשר והוא נזעק על זה. מדובר בסמארטפון מפוקח שהוא כלי עבודה נקי ללא אינטרנט, וזה מה שאני מחזיק כבר שנתיים ואם הייתי יכול גם את זה הייתי עוזב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חזק ואמץ אל תרא ואל תחת כי ה' עמך גבור החיל (דברי מרן אליך)